Sunday 26 October 2008

Autumn In My Heart : Is it the time for hibernation ?



Tajuk posting ni takderla direct/indirect meaning apa2 pun , cuma hari ni kebetulan secara rasmi nya adalah permulaan musim luruh a.k.a autumn. Dgn itu juga waktu jam di UK ni di lambatkan selama sejam.

Bila sebut pasal masuk autumn ni, benda yg memula dlm kepala hotak gua SEJUK, DAUN BERSEPAH,SIANG PENDEK & BIL UTILITY !!!!

Gua tak rasa hibernation is the perfect word for describing autumn. Kalau lu all perasan, kebanyakkan tempat2 vacation mula menawarkan kos percutian yg agak murah. Gua rasa masa ni la waktu yg paling sesuai utk merakamkam detik2 indah warga Melayu Cheetham semasa berada di bumi bertuah ni.

Mungkin ada yg berkata," Aku takder geng la nak gi jenjalan" atau "Keter aku tak fit la nak pi jalan jejauh". Ohh tidak, jgn sempitkan minda lu, kat sini ader banyak kariah atau rombongan Kak Kiah yg boleh mempelawa lu dan family lu tuk gi jenjalan. Yg penting, lu mesti kena ader minda positif , easy going personality, happy go lucky & trouble free .

Cuba jadi 'likeable person' and gua berani bet yg lu akan merasakan life di Cheetham Hill merupakan suatu pengalaman yg tidak akan dilupakan ( even if is a nightmare, you'll never forget it as well...LOL).

PEACE AS WIDE AS APERTURE...

5 comments:

Anonymous said...

Btui,tu bro
Gua rasa mmg patut pun g makin angin... sejuk pun sejuklah..

Jom g jejalan

Anonymous said...

Gua pun dah nak bertolak hari Jumaat ni ke Devon ... murah gila deal dia. Apa tunggu lagi, cepat2 sebelum orang lain sapu.

Jalan2 sebelum balik...he...he...he

Otai

Anonymous said...

Aper lak start autumn Jack. Ni dah masuk Winter la....

azan said...

Theoritically mmg dah masuk winter , tapi secara fizikal dan zahirnya ialah autumn . Kalau tak percaya, cuba gi mana2 park, mesti nampak banyak daun lagi....he he he !!!

Anonymous said...

Salamz...

Time nie betul la autumn.... Sept - Nov. Tapi pertengahan membawa penghujung. Tu sebab masa bertukar mengikut waktu winter. Spring nanti... March - May... diantaranya ialah Winter dan Summer.:)