Thursday 30 October 2008

Sonata Musim Salju Kembali Lagi...




He he he he...gua tau lu org mesti ingat gua punya tajuk ni tahap Rock Jiwang Kapak....wak luu!!!!!
Wokey, smlm nyer weather kat Cheetham ni dah mengambarkan tahap ke'gaban'nan musim sejuk tahun ni. Temperature sensor yg gua pasang merekodkan suhu -3°C diluar tingkap...perghhhh!!!
Mungkin ramai yg merasakan kedatangan autumn/winter ni semacam musim yg tak diundang...tapi, cuba lu org tgk dr sudut positif , ia memberi beberapa kebaikkan secara tak langsung spt;

1) Lu org akan banyak memerap kat umah ngan family, so apalagas...spend some quality time with your family!
2) Lu org boleh berjimat sbb aktiviti bershopping mungkin berkurangan sbb tahap kesejukkan akan membuatkan otak lu org memberi isyarat utk balik umah cepat2....mana yg tahan jugak tu dah kira tahap pen'shopping' tegar! He he he he...jgn mare!!!!

Gua ni bukanlah nak ckp yg gua ni minat sgt ngan winter, gua cuma tak sabor nak tunggu snow turun...maklumlah gua ni org kampong...kira excited la skit!!!! Kat kampong gua tak penah turun snow, kampong lu org gua tak tau la plak...ka ka ka ka ka!!! Kalau lu org pikir2 balik, musim spring, autumn ngan winter jer yg takder kat Mesia ( kat Mesia memanjang summer+hujan )...so gunakanlah peluang yg ader kat sini sebaik-baiknya. Allah S.W.T menganugerahkan musim autumn/winter ni utk kita gunakan sebaik mungkin.



Chilled & Peace...

5 comments:

Ir. Dr. Kamarul Anuar Mohamad Kamar said...

setuju.. bro.. kalau memerap dalam duvet ni.. memang best waktu autumn/winter begini.. post la gambar2 yg diambil dari SLR tuh..

Anonymous said...

Yuhuuu...kalu buat house warming masa winter ni bagus juga kan....





Bakan jiran sekampung....

Anonymous said...

Betul tu... house warming, makan steamboat pun sedap.

azan said...

emmm...time winter ni kalau bukak heater kuat2 , memang boleh 'warming' umah kan..kan..kan..kan..kan

Anonymous said...

Haha memang jiwang pun tajuk lu tu bro, tapi tak kenal maka tak cinta so kena baca content ye dulu baru tau ye tak. anyway wa suka suka lu punye artikel pasai DSLR...pelaburan atau pembaziran?